-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33523 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

چگونه اطمينان پيدا كنيم كه خداوند عادل است و روز قيامت به عدل حكم مي كند؟
ايمان و اعتقاد به حقايق عالم هستي پاي بند بودن به مسائل اعتقادي و اصول دين بايد با دليل و برهان وكسب علم و يقين باشد با اندك توجه به خود و پيرامون خود از زمين وآنچه در آن هست و آسمانها و آنچه در آن هستو اين نظمي كه وجود دارد در مييابيم كه اينها بدون علت نيست و كسي كه اين جهان را با اين نظم و شگفتيها بوجودآورده بايد دانا و عالم و حكيم و عادل باشد تا بتواند هر چيزي را در جاي خود قرار دهد. عدل يكي از اصول مذهبشيعه است و عدل يك صفت كمالي است براي خداوند كه داراي تمام صفات كمال و فاقد هر صفت نقصي ميباشد.ظلم و كجي و كاستي و بدي در كار خداوند راه ندارد، زيرا اين صفات نشان ناداني يا ناتواني و نياز است و خداوند بههمه چيز دانا و بر همه كاري توانا است و به هيچ چيزي نياز ندارد.
بنابراين خداوند در خلق كردن و هدايت و تشريع، يعني قانونگذاري و هم حسابرسي روز جزا و ثواب و عقاب اعمالعادل ميباشد و هر پديدهاي را در جاي خود براساس مصلحتي كه داشته با نهايت استحكام و اعتدال آفريده و در حقهيچ موجودي ظلم نشده است.
جهان چون خط و خال و چشم و ابروستكه هرچيزي به جاي خويش نيكوست از اينكه اين نظام هستي كه مشاهده ميكنيم با عدل برقرار است و هر چيزي درجاي خود قرار داده شده ميتوان پي برد كه در آيندهو روز قيامت هم همينطور خواهد بود؛ اگر حاكم جهان عدالت را رعايت نميكرد اين نظم قابل دوام نبود.
زشتي و زيبائي و كاستي و فزوني و نفع و ضرر و خوبي و بدي پديدهها در مقايسه و سنجش با يكديگر است و گرنه هرچيزي در جاي خود و در مجموعه عالم هستي خوب و به جا است. در مورد انسان: خداوند او را مختار آفريده و به اوعقل داده تا خوب و بد را تشخيص دهد و پيامبران را فرستاده تا او را در تشخيص خوب و بد كار ها ياري و كمك نمايدو به سعادت و فلاح دعوت كنند و همه اينها به جا و خوب هستند اما اگر انسان بد را اختيار نمود و انجام داد مستحقعقوبت ميگردد. براساس اصل عدالت خداوند در روز قيامت به نيكوكاران پاداش نيك و به بدكاران متناسب با بديگناهشان كيفر ميدهد و اين عين عدل است و باز به سؤال شما برميگرديم اگر خداوند بخواهد خلاف عدل عمل كندو نيكوكاران را به جهنم ببرد و به جاي جزاي خير عكس آن عمل كند آيا اين عمل چه سودي براي خداوند دارد و آياخداوند چه نقصي دارد كه بخواهد با اين كار آن نقص را برطرف كند و آيا ميتوان موردي را پيدا كرد كه خداوند بهكسي ظلم كرده باشد كه چنين احتمالي هم براي آخرت بدهيم؟ اگر خداوند ميخواست به بندگان ظلم كند پس چراپيامبران را براي هدايت آنها فرستاده، علاوه بر دلايل عقلي فراوان كه ميتوان براي عدالت خداوند اقامه كرد ادله نقليفراوني هم وجود دارد كه ميتوانيد در كتب اعتقادي مطالعه نماييد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.